fredag 20. april 2012

Crazy?

Her har det skjedd litt impulsive saker og ting i det siste. 
Det begynte med at eg forelska meg i ein turkisfarge frå ein svensk heim i siste Boligpluss. 
Så fekk eg høyre om eit gammalt skap med utskjæringer som ei kjempesnill dame
 ville bli kvitt. Og plutseleg (etter masse jobb ;) så hadde vi ei ommøblert 
TV -stove med "nytt" turkist skap.

Skap før;
 Som regel pleier eg å køyre trygt med kvitt eller svart på store møbler, 
og heller leike med farger på små. Men no kunne eg ikkje få denne turkisfargen ut av hovudet, og bestemte meg for å ta sjansen og vere litt "crazy" ;)

Skapet etter;

Ramma som står opp på fekk vi og av same dama. 
Denne har eg måla svart, og skal snart opp på veggen med eit gammalt sjøkart inn i :)
Noko som er veldig moro er at ho som gav oss dette kunne fortelle at skapet har stått i huset vårt før. For som lita jente budde ho og familien i dette huset.
 Som ho sa; "skapet er på ein måte komen heim." 
Eg for min del håper berre at det liker
 si nye drakt ;)

 Kva synast du om mitt "nye" turkise skap?

Fleire bilder kjem når eg har fått ordna ferdig. 
Det blir mange nye idear som dukkar opp når ein held på å fikser og styrer :)


Oppdatert; Det er mange som har lurt på fargekoden til det turkise skapet. 
Eg har brukt Green Room interiør 40 glans 
Fargekode S0530-B50G

Ha ein fin- fin fredag!

Klem frå Bjørg :-)

34 kommentarer:

Smiloghverglad sa...

Skapet ble fint ! Det hekleteppet ditt er også nydelig, har du heklet det selv ? Flotte kluter har du strikket også.De har jeg haugevis av... og de er de beste klutene , syns jeg, og mannen min syns også det,,, telle rlitt det.. Ha ei fin helg :-)

Hjemme hos meg sa...

Hei!
UTROLIG fint!!!

Tøff som tørr!

GOD HELG!

Klem Anette

Anne Marie sa...

Skapet ble kjempelekkert, nydelig farge!!
God helg =)
♥Anne Marie

Unknown sa...

Kjempe tøft!!
Passa utrolig god med resten!

Go Helg!

Anonym sa...

SÅÅÅÅÅ STILIG!!!! Heilt utrulig tøft. Skikkelig glad energi inni stova blei det.
Lindy

erdbeerdiamant sa...

Each Time you schow this blanket my Heart starts tumbling :))
Beatiful!
Have a nice weekend

Randi sa...

Knalltøft! Liker så godt disse herlige, spreke fargene- er sikker på at skapet selv er fornøyd med forvandlingen. Koselig historie bak også da:)
Ha en strålende helg!
Klem

Unknown sa...

For en fantastisk historie, tenk det har stått i huset deres før. Er sikker på at det er fornøyd med forvandlingen. Vågalt ja, men det funker hos deg. Jeg har nettopp malt et gammelt skap grått, ikke så veldig vågalt akkurat, men det ble fint.

Ha en flott helg

Anonym sa...

Heii! Tittar stadig oftare innom deg, og må sei eg nesten er blitt litt "hekta" :) skåpet vart så fint at eg blei nøde til å legga at ei melding :) kjempe fint- å knall farge!! HAr eit lignande skåp (på boden...) som fortjene å komme fram i lyset.. Kan eg spørje om du vil skriva eit innlegg om framgangsmåten ?! :) på førehånd TAKK =)

mvh
Marte

Anonym sa...

Heii! Tittar stadig oftare innom deg, og må sei eg nesten er blitt litt "hekta" :) skåpet vart så fint at eg blei nøde til å legga at ei melding :) kjempe fint- å knall farge!! HAr eit lignande skåp (på boden...) som fortjene å komme fram i lyset.. Kan eg spørje om du vil skriva eit innlegg om framgangsmåten ?! :) på førehånd TAKK =)

mvh
Marte

Unni sa...

WOW..

Det ble lekkert:)

Så heldig du var som fikk skapet "tilbake" :)

Audhild sa...

KNALLFINT!!!
Den fargen der har også jeg sett, og hjernen likte den for å si det slik!!!!
Herlig & vå(gal) rlig synes jeg den ble :)

God helg! KLEM

Jannes lille sted sa...

FINT!! :-)
God helg
Klemmer Janne Merethe

June sa...

Kjempefint! Herlig farge!:)
Klem og god helg!

June:)

Bjørkli Søndre sa...

Det ble sååå fint hos deg! Så tøft gjort å prøve noe annet enn det trygge man oftest velger. Detaljene på skapet kom frem med den lyse fargen. Lekker helhet hos deg.

Ønsker deg en flott fredag!

Inger Johanne sa...

Å, for et fint skap. Er sikkert på at det liker det.
Har selv noen kjøkkenstoler som trenger forandring. Kanskje jeg skal prøve denne fargen?

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

KJEMPETØFT!!!☺
Har så lyst å gjere nåke slikt med mitt skap og, men tørr eg??!! Veit sanneleg ikkje....☺

God helg☺

Klem M♥

Unknown sa...

Wow!
Simply perfect♥
greets Tini

Unknown sa...

Det ble knallKULT!!
Så flink du er og ordne og fikse:)
Og så artig at skjenken har stått i huset før - det er en koselig historie ♥

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Det ble lekkert og sommerlig !!
Nydelig skap som er tilbake der det hører hjemme :))

Fin fredagskveld til deg
Klem Heidi

Bettum Villa sa...

Dette var skikkelig spenstig og tøfft!! Så artig med litt farger. Synes denne passet skikkelig godt inn.
Jeg vurderer også å male et stort skap i gangen i naturgrønn, men for øyeblikket så må det "koke" litt mer i hodet mitt.
Klem Madelén

Heddas gode grunner sa...

Sprekt! Tøft at du tør å male med en slik knall-farge -det ble veldig stilig!
Håper du får en fin helg!
Klem

Elise sa...

Nydelig!! Utrolig lekker farge, kan jeg spør om koden?

-Elise-

brittmari sa...

DET var utrulig stiligt! Åh, det er så hærleg å sjå litt fargar! Deler du fargekode òg? God helg!

Jijji sa...

KNALLFINT!!!

Ha en fortryllende helg!

Klem fra Jijji

Maja sa...

Skåpet var fint i ein nydelig turkis farge...<3

Frøken Loppe sa...

Hei!
Wow! Seie berre ein ting;
Vanvittig lekkert!!!!!!
Så tøft at du tørr :o)
Veldig, veldig fin!
God fredag til deg !
IB

Fruehuset sa...

Wow!
Kul farge:)
Likte forvandlingen kjempe godt:)
Og ikkje minst pynten oppå.

God helg til deg og dine!

Lene i Annekset sa...

Jeg syns fargen er knallfin, så artig at noen tør å velge andre farger enn hvitt og sort, Nydelig! :)

Jatte sa...

Så flott det ble!!

Kjempe lekker farge:)

God helg,
Klem Jatte!!

Kristine sa...

Heilt fantastisk fint skåp:-) og farge!
Eg mala eit skåp sjølv i samme farge for ikkje så lenge sidan. Kva maling pleier du å bruke når du "pussar" opp møblar?
Eg har brukt vanleg lady interiør maling i 40 glans. På neste prosjekt skal eg prøve lady supreme finish. Noko erfaring med den?

Ellers må eg berre få sagt at du har ein kjempe fin blogg og ein fin heim! Spennande å følgje med!
Ynskjer deg ei strålande helg vidare!

Om du har tid å svare blir eg veldig glad for det, men min blogg e "ute av drift" så bruk gjerne Mail adr: kristine.sande@enivest.net

Anonym sa...

Den ble veldig veldig fin!! Jeg har hatt den samme tanken i hodet, jeg har lyst til å male et møbel i denne fargen, og neste nye "gamle" møbel blir i en slik farge. Fin fin blogg du har!!

Klem :)

24 sa...

kanon flott skjenk.

Liker bloggen din og veldig godt.

henriette

Sonni sa...

Oi oi her var det mye fint for øyet! :) Legger meg til som følger jeg :)
Ha 1 fin uke! :)

Related Posts with Thumbnails